Przedszkole Niepubliczne Diecezji Łowickiej im. Świętej Rodziny

MUSZELKI

MUSZELKI

PLAN PRACY: LUTY 2019

Tematy integrujące na poszczególne tygodnie:

 4.02- 8.02.2019r.

Temat integrujący: BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

PON. ULUBIONA BAJECZKA

WT. BOHATEROWIE BAJEK

ŚR. DAWNO, DAWNO TEMU

CZW. SMUTNE KSIĄŻECZKI

PT. WITAJCIE W NASZEJ BAJCE

11.02- 15.02.2019r.

Temat integrujący: W DAWNYCH CZASACH

PON. DINOZAURY- STWORY Z PRZESZŁOŚCI

WT. ŚLADY PRZESZŁOŚCI- WĘGIEL

ŚR. ŚLADY PRZESZŁOŚCI- SÓL

CZW. JASKINIOWCY

PT.WULKAN

18.02- 22.02.2019r.

 Temat integrujący: WYNALAZKI

PON. ROWEREM W ŚWIAT

  1. TELEFON ZE SZNURKIEM

ŚR. WYPRAWA W KOSMOS

CZW. KTO WYŁĄCZYŁ ŚWIATŁO?

  1. JAKI ŚMIESZNY SAMOCHÓD

25.02- 1.03.2019r.

Temat integrujący: BALE, BALE W KARNAWALE

PON. WIELKIE BALE W KARNAWALE

WT. KARNAWAŁOWE PORADY FRYZJERSKIE

ŚR. KARNAWAŁOWE STROJE

CZW. KOLOROWE BALONY

PT. CZAS NA BAL

ZADANIA EDUKACYJNE DO REALIZACJI:

  • Rozwijanie zainteresowania książką; wypowiadanie się na temat książki przyniesionej do przedszkola,
  • Wdrażanie do uważnego słuchania bajki,
  • Rozpoznawanie i podawanie imion/ nazw bohaterów znanych bajek,
  • Wzmacnianie umiejętności odróżniania dobra od zła,
  • Wspólne tworzenie bajki; rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej- odgrywanie ról,
  • Zapoznanie z zasadami korzystania z książek- rozumienie potrzeby dbania o nie,
  • Dobieranie charakterystycznych elementów do bajkowych postaci,
  • Wcielanie się w role poznanych bohaterów- zabawy dramowe,
  • Kształtowanie spostrzegawczości, refleksu i umiejętności kojarzenia,
  • Wywoływanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu,
  • Rozumienie pojęcia karnawał,
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy,
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-4,
  • Poznanie pracy fryzjera– czynności, jakie wykonuje i akcesoriów, które są mu potrzebne,
  • Podawanie nazw strojów balowych,
  • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni- wykonanie maski karnawałowej,
  • Kształtowanie prawidłowej reakcji na sygnał,
  • Wykonanie ozdób karnawałowych;
  • Rozumienie i określanie cech przedmiotów: wielkość, kształt, kolor;
  • Poznanie i wykonanie ozdób karnawałowych;
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania reguł podczas zabaw;
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej;
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej;
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami;
  • Poznanie fizycznych właściwości węgla, rysowanie węglem;
  • Poznawanie i określanie właściwości soli;
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas zabaw badawczych;
  • Rozpoznawanie uczuć prezentowanych za pomocą symboli graficznych;
  • Podawanie nazw czynności i nastrojów przedstawionych na obrazkach;
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt przedstawionych na schematycznych obrazkach;
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw z plasteliną;
  • Zapoznanie z wyglądem pierwszych rowerów;
  • Ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie różnic między obrazkami;
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami komunikowania się – wzywanie pomocy w górach;
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw przedmiotów, które je wydają;
  • Rozpoznawanie  i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt;
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości;
  • Zapoznanie z historią żarówki;
  • Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych;