Przedszkole Niepubliczne Diecezji Łowickiej im. Świętej Rodziny

SERDUSZKA

Serduszka (2)Grupa z elementami Montessori

Grupa SERDUSZKA

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej – luty 2018r.

I Tydzień 1-2. 02

Tematyka tygodnia:

 Czwartek: Na karnawał przyszedł czas

Piątek: Balowo, karnawałowo

 

II Tydzień 5-9. 02

Tematyka tygodnia: Zimowe zabawy

 

Poniedziałek: A śnieg pada i pada

Wtorek: W pałacu Królowej Zimy

Środa: Śnieżne kule

Czwartek: Lubimy zimę

Piątek: Nasze bałwanki

 

III Tydzień 12-16. 02

Tematyka tygodnia: Tak mija nam czas

 

Poniedziałek: Co robi zegarmistrz?

Wtorek: Bracia miesiące

Środa: Zakładamy hodowlę

Czwartek: W zegarze mieszka czas

Piątek: Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

 

IV Tydzień 19-23. 02

Tematyka tygodni: : Czy jesteśmy sami w kosmosie?

 

Poniedziałek: Ufo, ufo, ufoludki

Wtorek: Osiem ufoludków

Środa: Rakieta strzałka

Czwartek: Rozśpiewane ufoludki

Piątek: Wokół ufoludków

 

V Tydzień 26-28. 02

Tematyka tygodnia: Zwierzęta na świecie

 

Poniedziałek: Zwierzęta żyją tylko raz

Wtorek: Co wiemy o zwierzętach?

Środa: Zwierzątko zwane osiołkiem

 

Cele ogólne:

 

  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek
  • wyczuwanie ciała i przestrzeni, odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu
  • rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności współdziałania w zespole
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań
  • wprowadzenie zapisu dodawania
  • poznawanie pracy zegarmistrza
  • zapoznanie z nazwami miesięcy
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • zachęcanie do hodowania rośli
  • umuzykalnianie dzieci
  • kształtowanie pojęcia liczby 8 w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • próby zrozumienia pojęć: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • wprowadzenie zapisu odejmowania
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt
  • poszerzanie wiadomości o zwierzętach
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • odtwarzanie elementów tradycji karnawałowych z zabawie ruchowo-naśladowczej
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych w sytuacjach zadaniowych.
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy z innymi przedszkolakami i dorosłymi
  • kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem