Przedszkole Niepubliczne Diecezji Łowickiej im. Świętej Rodziny

SERDUSZKA

Serduszka (2)

Grupa SERDUSZKA  – z elementami Montessori

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej – Czerwiec 2018r.

 

I Tydzień 1.06, 4-8. 06

Tematyka tygodnia: Dziecięce przyjaźnie

 

Piątek: Dzień dziecka

Poniedziałek: Każdy chce mieć przyjaciela

Wtorek: Nie lubimy być sami

Środa: Święto naszych kochanych Rodziców

Czwartek: Tacy sami, ale inni

Piątek: Wspólne zabawy

 

II Tydzień 11-15. 06

Tematyka tygodnia: Na naszym podwórku

 

Poniedziałek: Plan mojego podwórka

Wtorek: Podajmy sobie ręce

Środa: Bezpieczne zabawy na podwórku

Czwartek: Znaki na placu przed- szkolnym

Piątek: Wymarzony plac zabaw

 

III Tydzień 18-22. 06

Tematyka tygodnia: Tato, idzie lato

 

Poniedziałek: Wkrótce lato

Wtorek: Mój tata wszystko umie

Środa: Pomysły na lato z tatą

Czwartek: Bawimy się razem

Piątek: Jedziemy na wycieczkę

 

IV Tydzień 25-29. 06

Tematyka tygodni: Wakacyjne podróże

 

Poniedziałek: Co zabierzemy na wakacje?

Wtorek: Czym pojedziemy na wakacje?

Środa: Słoneczne lato

Czwartek: Gdzie spędzimy wakacje?

Piątek: Nadszedł czas pożegnania

 

 

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy i myślenia
  • umuzykalnianie, rozwijanie poczucia rytmu podczas gry na instrumentach perkusyjnych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
  • ćwiczenia w liczeniu i tworzeniu zbiorów
  • poznanie cech kuli
  • rozwijanie aktywności twórczej
  • zachęcanie do wspólnej zabawy z młodszymi dziećmi
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zwracanie uwagi na niebezpieczeństwa grożące na placu zabaw
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu
  • kształtowanie umiejętności językowej
  • doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej
  • doskonalenie koncentracji
  • kształtowanie szacunku wobec najbliższych
  • rozwijanie umiejętności społecznych
  • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
  • uczestniczenie w działaniach pozwalających na przedstawienie swoich umiejętności.