Przedszkole Niepubliczne Diecezji Łowickiej im. Świętej Rodziny

SERDUSZKA – Grupa Montessori

SERDUSZKA  –  Grupa Montessori

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej – czerwiec 2019

I tydzień 3-7 czerwiec

Tematyka tygodnia: Dzieci świata.

Poniedziałek: Wyjątkowy kolega.

Wtorek: Podróż dookoła świata.

Środa: Wszystkie dzieci bawią się.

Czwartek: Mały Indianin.

Piątek: Zwierzęta świata.

II tydzień 10-14 czerwiec

Tematyka tygodnia: Nadchodzi czas pożegnania.

Poniedziałek: Wakacyjne plany.

Wtorek: Co zabierzemy na wakacje?

Środa: Nadchodzi lato.

Czwartek: Wspominamy rok w przedszkolu.

Piątek: Nadszedł czas pożegnania. ZAKOŃCZENIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO

III tydzień 17-21 czerwiec

Tematyka tygodnia: Będę uczniem.

Poniedziałek: W drodze do szkoły.

Wtorek: Szkoła jest super!

Środa: WYCIECZKA DO MAURZYC I NIEBOROWA

Czwartek: Kulturalny uczeń.

Piątek: Co słychać w szkole?

 

IV tydzień 24-28 czerwiec

Tematyka tygodnia: W świecie muzyki.

Wtorek: W filharmonii.

Środa: Czarodziejski koncert.

Czwartek: Z prawej strony, z lewej strony.

Piątek: Cztery pory roku.

 

 

 

 

Cele ogólne:

  • Zachęcanie do odpowiadania na pytania
  • Uświadamianie, że ludzie mimo różnic mogą posiadać wiele cech wspólnych
  • Stwarzanie okazji do dostrzegania różnic w wyglądzie i zachowaniu ludzi z różnych regionów świata
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami dzieci z różnych krajów
  • Przybliżenie dzieciom środowiska szkolnego
  • Oswajanie emocji związanych z pójściem do szkoły
  • Doskonalenie umiejętności wyodrębniania głosek w nagłosie i w wygłosie
  • Doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania do treści utworu
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej
  • Rozwijanie słuchu muzycznego
  • Poznanie zwierząt żyjących na wsi
  • Rozwijanie spostrzegawczości
  • Nauka tworzenia zbiorów równolicznych
  • Wzmacnianie mięśni ramion, brzucha, nóg
  • Rozwijanie umiejętności czytania, przygotowanie do pisania
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad w trakcie rywalizacji sportowej
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych
  • Rozwijanie kompetencji społecznych
  • Doskonalenie umiejętności językowych
  • Włączanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych
  • Doskonalenie logicznego myślenia
  • Wdrażanie do wykonywania pracy zgodnie z instrukcją słowną
  • Rozwijanie koncentracji uwagi
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie