Przedszkole Niepubliczne Diecezji Łowickiej im. Świętej Rodziny

SERDUSZKA

Serduszka (2)Grupa z elementami Montessori

Grupa SERDUSZKA

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej- październik 2017

I Tydzień 2-6. 10

Tematyka tygodnia: Jesień w sadzie

 

Poniedziałek: Jesienią, jesienią sady się rumienią

Wtorek: Liczymy owoce

Środa: W sklepie z owocami

Czwartek: Sałatka owocowa

Piątek: Owoce egzotyczne

 

II Tydzień 9-13. 10

Tematyka tygodnia: Jesień na działce

 

Poniedziałek: Czas na zbieranie warzyw

Wtorek: Rozmowy warzyw

Środa: . Praca na działce

Czwartek: Przetwory z warzyw

Piątek: Największa kapusta

 

III Tydzień 16-20. 10

Tematyka tygodnia: Niezapomniana wycieczka do Włoch

 

Poniedziałek: Europa naszym kontynentem

Wtorek: Podróż do Włoch

Środa: Watykan – państwo w państwie

Czwartek: Potrawy włoskie

Piątek: Tradycje włoskie

 

IV Tydzień 23-27. 10

Tematyka tygodnia: Nasze rodziny

 

Poniedziałek: Kochamy swoich najbliższych

Wtorek: Kim dla siebie jesteśmy?

Środa: Wesoło spędzamy ze sobą czas

Czwartek: . Rodzinne przyjęcie

Piątek: Co robią nasi rodzice?

 

 

Tydzień V 30-31. 10

Tematyka tygodnia Domy i domki

 

Poniedziałek: Co to jest dom?

Wtorek:  Różne domy

 

Cele ogólne:

  • rozpoznawanie i nazywanie drzew owocowych oraz owoców
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów
  • zapoznanie z wyglądem sklepu z owocami
  • rozwijanie umiejętności malowania
  • kształtowanie pojęcia liczb: 1, 2,3 w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • zapoznanie ze sposobem wykonania sałatki owocowej
  • rozwijanie mowy
  • klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie
  • rozwijanie umiejętności obserwacji; rozpoznawanie i nazywanie warzyw
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • dostrzeganie rytmiczności dnia oraz następstwa czasowego
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • zapoznanie ze sposobem kiszenia ogórków i kapusty
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych
  • poznanie państwa należącego do kontynentu europejskiego
  • dostrzeganie podobieństw i różnic państw europejskich
  • wzbudzenie zainteresowania życiem ludzi we Włoszech
  • rozumienie znaczenia symboli narodowych
  • zapoznanie z włoskimi zwyczajami, osiągnięciami i smakami kulinarnymi
  • określanie relacji między członkami rodziny
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • wyrabianie spostrzegawczości
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • rozwijanie zainteresowań domowymi czynnościami
  • poznanie cech kwadratu
  • rozwijanie zainteresowania pracą rodziców
  • zapoznanie z wpływem wiatru na środowisko przyrodnicze