Przedszkole Niepubliczne Diecezji Łowickiej im. Świętej Rodziny

OWIECZKI

DSC03459

Plan pracy dydaktycznej – listopad 2017 – Owieczki

 Tydzień pierwszy: Domy i domki.

Temat dnia: Gdzie kto mieszka?

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka i warg.
  2. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wracamy do domu”
  3. Rysowanie swoich domów.
  4. Budowanie dowolnych domków z wybranych klocków.
  5. Spacer w pobliży przedszkola.

 

Temat dnia: Trzy dymy.

Przebieg dnia:

  1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
  2. Zabawa ruchowa „Droga do domu”.
  3. „Trzy dymy”- ćwiczenia w liczeniu.
  4. Słuchanie piosenki „Jesienna orkiestra”.
  5. Spacer w pobliżu przedszkola.

 

Temat dnia: Jesienna orkiestra.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia logopedyczne „Wiewiórki”.
  2. Zabawa ruchowa „Droga do domu”
  3. Zabawa przy piosence „Jesienna orkiestra”.
  4. Zabawa ruchowo- naśladowcza „Zwierzęta leśne”.
  5. Segregowanie obrazków domków od obrazka najmniejszego domku do największego.
  6. Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

Temat dnia: Nasze mieszkanie.

Przebieg dnia:

  1. Oglądnie obrazka przedstawiającego przekrój domu jednorodzinnego. Nazywanie jego części przez nauczyciela.
  2. Zabawa ruchowa „Droga do domu”.
  3. Zabawa dydaktyczna „Co znajduje się w tym pomieszczeniu?
  4. Zapoznanie się z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu.
  5. Układanie sylwet domów z figur geometrycznych wyciętych z kolorowego papieru.
  6. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wracamy do domu”.

 

Temat dnia: Mieszkanie kolczatka.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia oddechowe.
  2. Zabawa w echo.
  3. Domek Kolczatka- przyklejanie fragmentów gazet na obrazku jeża.
  4. Zabawa orjentacyjno- porządkowa „Jeże”.
  5. Zabawa „Kontakty”.
  6. Spacer w pobliżu przedszkola.

 

 

 

Tydzień drugi: Urządzenia elektryczne.

 

Temat dnia: Wizyta w kuchni.

Przebieg dnia:

  1. Oglądanie zdjęć różnych urządzeń elektrycznych. Nazywanie ich. Wyjaśnianie przez nauczyciela, kiedy te urządzenia mogą pracować. Przypomnienie, że dzieci ie włączają i nie wyłączają urządzeń elektrycznych.
  2. Wycieczka do przedszkolnej kuchni. Zapoznanie się z urządzeniami elektrycznymi, które się w niej znajdują.
  3. Zabawa z elementami dramy- „Mikser”
  4. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Figurki- posągi”.
  5. Zabawy swobodne wybranych kącikach.

 

Temat dnia: Co robią urządzenia elektryczne?

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej- składane pociętych obrazków urządzeń elektrycznych w całość według wzoru.
  2. Rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektrycznych.
  3. Zabawa „Co robi?”
  4. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Figurki- posągi”.
  5. Zabawy konstrukcyjne- Budowanie dowolnych budowli z klocków.
  6. Spacer w pobliżu przedszkola.

 

Temat dnia: Wielkie pranie i sprzątanie.

Przebieg dnia:

  1. Zabawa badawcza „Dzieci odkurzacze”.
  2. Zabawa przy piosence „Pucu, pucu”.
  3. Powtarzanie rymowanki za nauczycielem. Wskazywanie innych części ciała występujących parami. Wskazywanie obrazków rzeczy do parami (książka).
  4. Zabawa orientacyjo – porządkowa „Figurki- posągi”.
  5. Spacer w pobliżu przedszkola.

 

Temat dnia: Rysunki urządzeń elektrycznych.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia słuchowe- słuchanie i naśladowanie odgłosów wybranych urządzeń elektrycznych.
  2. Ćwiczenia graficzne „Co to za urządzenia?”
  3. Zabawa orientacyjo – porządkowa „Sufit- podłoga”.
  4. Zabawa „Język i wargi”.
  5. Zabawy na placu przedszkolnym.

 

Temat dnia: Pan odkurzacz.

Przebieg dnia:

  1. Zabawa przy piosence „Grozik”.
  2. Słuchanie wiersza M. Szyszko „Odkurzacz”.
  3. Zabawa plastyczna- odbijanie namoczonych w farbie palców na rysunkach kół (Wyprawka plastyczna).
  4. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Figurki- posągi”.
  5. Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

 

 

Tydzień trzeci: A deszcz pada i pada…

 

Temat dnia: Jesienna szaruga.

Przebieg dnia:

  1. Zabawa matematyczna „Duże- małe”.
  2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wracamy do domu”.
  3. Nauka wiersza B. Formy „Jesienna szaruga”.
  4. Zabawa muzyczno – ruchowa „Taniec kropli deszczu”.
  5. Wykonanie pracy plastycznej „Deszczowe krople” (Wyprawka plastyczna).
  6. Spacer w pobliżu przedszkola- przyglądnie się chmurą; szacowanie, czy spadnie z nich deszcz.

 

Temat dnia: Kolorowe krople.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia logopedyczne.
  2. „Duże krople deszczu i małe krople deszczu”- ćwiczenia matematyczne. Porównywanie liczebności zbiorów.
  3. Zabawa graficzna „Kolorowe krople”.
  4. Zabawa muzyczno – ruchowa „Taniec Kropli deszczu”.
  5. Spacer w pobliżu przedszkola.

 

Temat dnia: Pada deszcz: kap, kap.

Przebieg dnia:

  1. Łączenie kropelek kredkami w odpowiednim kolorze. Kolorowanie rysunku parasola na wskazane kolor. Dorysowywanie kropli deszczu (kart pracy).
  2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Taniec kropli deszczu”.
  3. Zabawa przy piosence „Deszczyk”.
  4. Dotykanie palcem kolejnych obrazków kropelek z równoczesnym mówieniem za nauczycielem rymowanki (książka).
  5. Zabawy dowolne wybranych kącikach.
  6. Zabawy na placu przedszkolnym.

 

Temat dnia: Deszczowe zwierzaki.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia liczbowe „Krople deszczu”.
  2. „Deszczowe zwierzaki”- Układanie kompozycji z papierowych, niebieskich kropli deszczu.
  3. Zabawa „Dokończ”.
  4. Zabawa przy piosence „Deszczyk”.
  5. Zabawa muzyczno – ruchowa „Taniec kropli deszczu”.
  6. Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

Temat dnia: Ubieramy się na późnojesienny spacer.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej- składane w całość pociętych na części obrazków parasola, według wzoru.
  2. Zabawa dydaktyczna „Ubieramy się na późnojesienny spacer”. Zapoznanie się ze sposobem ubierania się na spacer.
  3. Zabawa „Prawda czy fałsz?”.
  4. Zabawa muzyczno – ruchowa „Taniec kropli deszczu”.
  5. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wracamy do domu”>
  6. Spacer w pobliżu przedzkola.

 

Tydzień czwarty: Dbamy zdrowie.

 

Temat dnia: Myjemy się.

Przebieg dnia:

  1. Oglądanie przyborów toaletowych przygotowanych przez nauczyciela. Nazywanie ich i określanie ich zastosowania.
  2. Zabawa „Czego brakuje”.
  3. Zorganizowanie w sali kącika czyścioszka.
  4. Zabawa ruchowa „Chodź tak jak ja”.
  5. Suchanie wiersza R. Pisarskiego „Kot”.
  6. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Myjemy się”.

 

Temat dnia: Kolorowe paski.

Przebieg dnia:

  1. Kolorowanie rysunków: pierwszy- na żółto, drugiego- na niebieski, a trzeciego- na czerwono. Określanie, czym różnią się kredki (karta pracy).
  2. „Kolorowe paski”- porównywanie długości.
  3. Dowolny taniec przy piosence „Myj ręce”.
  4. Zabawa ruchowa „Chodź tak jak ja”.
  5. Zabawy na placu przedszkolnym.

 

Temat dnia: Myjemy ręce.

Przebieg dnia:

  1. Zabawa „Pachnące mydełko”.
  2. Ozdabianie rysunku rącznika w dowolny sposób.
  3. Zabawa przy piosence „Myj ręce”.
  4. Zabawa ruchowa „Chodź tak jak ja”.
  5. Spacer w pobliżu przedszkola.

 

Temat dnia: Zdrowe odżywianie.

Przebieg dnia:

  1. Ćwiczenia oddechowe- „Kto szybciej wypije sok?”
  2. Oglądanie obrazków. Wskazywanie i nazywanie tego, co dzieci powinny jeść, żeby być zdrowe (książka).
  3. Praca plastyczna- wykonanie owocowych sałatek. Wyklejanie owoców z plasteliny.
  4. Zabawa przy piosence „Deszczyk”.
  5. Nauka rymowanki o owocach i warzywach.
  6. Zabawy swobodne wybranych kącikach.

 

Temat dnia: Gimnastyka- ważna sprawa.

Przebieg dnia:

  1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Gimnastyka”.
  2. Zabawa ruchowa „Rób tak jak ja”.
  3. Co robi Lenka, żeby być zdrowa?- historyjka obrazkowa.
  4. Zabawa przy piosence „Myj ręce”.
  5. Spacer w pobliżu przedszkola.